Hypermarketová fantasy adventura

27. června 2015 v 20:59 | KayW |  Viděno bláznovýma očima
Tohle mi tu už leží v blogovým TO DO listu pěknou řádku měsíců. A už by konečně bylo na čase, abych s tím něco dělal. A s Všelicosem, básničkama. A celkově bych měl psát čitelný články a sbírat odběratele. Ale nejprve mi dovolte menší prolog:



Jak už jsem psal v minulém článku, před půlrokem jsem se zaseknul. A tenhle zásek ještě chvíli potrvá, pokud nedojde k sebeuvědomění a situacím, které mne donutí jednat. A jelikož práce, kterou vykonávám, je mechanická, stresující, neumožňující dostatek volného času a placená tak, abych v dané situaci sice přežil, ale ne tolik, abych se dostatečně bavil, vymyslel jsem tohle. Moje hlava je totiž známý przekucowator realitowi. Hledá úniky a přirovnání, metafory. A pak mne napadlo, že má práce se podobá hře. Plošinovce ve stylu Maria. Takže to vypadá asi takhle.

Uvedu vás do děje. Vaše postava jste vy. Můžete být vyhořelý dobrodruh, zbloudilec, student vydávající se sbírat praxi do široširého světa. Můžete být místní, zdaleka, ale rozhodně, ať jste kdokoliv, máte jednu věc jasnou. Jste v podstatě v prdeli. Ztratili jste se ve svém životě, a proto přicházíte SEM. Kam? Do země bez vládce, která se skládá z jeskyní a skalních soutěsek, kam poutníci přicházejí hledat cokoliv, co potřebují. Protože toto místo je prakticky jediné svého druhu, kde najdou absolutně vše, po čem jejich srdce touží. Anebo také ne. Tato zem má kromě svých "darů" také jednu nevýhodu, nespokojené dobrodruhy posedne zvláštní druh sil, které je mění v rozzuřená monstra. A vaším jedinečným úkolem je tomu zabránit.

Jak už jsem řekl, hra je plošinová, ale umožňuje přepínat pohledy. Krom klasického pohledu ze strany tu máme i ptačí perspektivu. To kvůli hlavnímu pravidlu celého světa: Nikdy se nedotýkej zákazníka. Ani slovně, ani fyzicky. Zaprvé to zvyšuje míru nespokojenosti, zadruhé, navzdory tomu, že zem samotná nemá vládce, existuje tu určitá hierarchie. Jakési Vedení frakcí, které jsou vám náhodně přiděleny už na začátku hry. V podstatě nemáte nijak na výběr rozhodnout o svém primárním určení, délce pracovní doby a počtu volna. To vše je na Vedení, které vás po vzoru orwellovského Velkého Bratra stále sleduje. Můžete spatřit oční bulvy zasazené do skal, občas se procházející uličkami, které máte přiděleny, i když váš pohyb po hrací ploše je prakticky neomezený.

V základě vám ale mohou přidělit pracovní dobu na základě smlouvy. Většinou jedno kolo, tedy den trvá osm až dvanáct hodin. Během toho musíte zajišťovat, aby myšlenkové esence vycházející z hlav zákazníků byly zhmotněny do podob předmětů, které jim sami předáte, nebo jim ukážete směr. Postupem času dostáváte závažnější úkoly a sami podnikáte výpravy do hlubin Skladiště, kde se zhmotňují myšlenkové esence zákazníků, kteří nejprve přišli pro jednu věc, ale rozhodnou se pro jinou. Vlivem toho jsou součástí adventury také minihry podobné tetrisu, chytání zlodějů, hledačky předmětů, rozdílů a chyb v časoprostorovém kontinuu. Protože pokud jste příliš dobří, Vedení vaší frakce na vás odkáže absolutně veškerou práci.

Za počet kol odpovídajících jednomu měsíci dostanete finanční odměnu, za kterou si můžete pořídit vylepšení v podobě tažného zvířete (ruční paleťák, elektrický paleťák, vysokozdvižný vozík, retrak). Nebo je jako já můžete všechny používat načerno (krom toho posledního, kolegům se nepovedlo naučit mne s retrakem... proto nemám řidičák ani v reálném životě, že). Ovšem nesmíte ho používat k jízdě (pod pokutou pět set, pokud vás někdo práskne), jen k doručování zboží.

Společnost je silně multikulturní a hra je rasově korektní. Dostanete se do styku s mnoha cizinci a imigranty, z nichž většina jsou slušní lidé, které neznásilňují své děti, manželky a nepřiživují se. Ovšem nemusí vás mít nutně rádi, protože mezi frakcemi panují jistá napětí, pokud bráníte ve výkonu jejich práce, omezujete jejich tvůrčí prostor. Nebo jen blbě čumíte.

Jak už bylo řečeno, zákazníků se sice nemůžete dotknout, ale můžete je trestat za porušování vnitřních pravidel. Vámi přidělená ulička musí být čistá, znečišťovatelé mohou být vykázáni. A jejich kázeňsky horší ratolesti buďto končí v chladících místnostech spolu s drůbeží, nebo jsou vychováni jako členové vašeho národa s tím, že své rodiče už nikdy neuvidí.

Hra může končit několika způsoby. Vyhazovem, samostatným odchodem a v neposlední řadě vaším úmrtím. Osobně se mi zatím nic takového nepovedlo, jen jsem vystřídal čtyři smlouvy (2x DPP, 1x DPČ, 1x HPP).

Takže tohe asi ve zkratce dělám. Zachraňuju hrdinům manželství, ukazuji stařenkám cestu za magickým kořením... ale... Kardamon. Ano, kdo objeví kardamon, podle legend se stane pánem První Suché uličky. Asi vím, co bude mým dalším achievementem.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Atris M. Atris M. | E-mail | Web | 28. června 2015 v 14:44 | Reagovat

Nestačilo by k nalezení kardamonu zneužít zákon schválnosti - najít osobu, co ho nechce v životě ani vidět, a nechat ji projít se těmi správnými místy?

2 Silwiniel Silwiniel | Web | 30. června 2015 v 20:07 | Reagovat

Tak to nemá chybu :D :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama